Iritarea pe care o simtim atunci cand o persoana din apropierea
noastra vorbeste la telefon este legata de mecanismele cognitive,
specifice creierului nostru, au descoperit specialistii de la
Universitatea Cornell, Universitatea Wisconsin si Universitatea
California (SUA). Rezultatele studiului lor au fost publicate in
revista Psychological Science.
Experimentele pe voluntari au aratat ca, atunci cand auzeau „o
jumatate de conversatie” purtata la telefon de o persoana din apropiere, acestia
obtineau rezultate mult mai slabe la testele ce necesitau
concentrare decat in cazul in care auzeau o conversatie
completa.
Specialistii cred ca modul nostru de functionare innascut
forteaza, pur si simplu, creierul sa asculte ceea ce aude; o conversatie
completa il lamureste rapid pe cel care o aude asupra sensului si
ii da posibilitatea sa faca abstractie de ea, daca subietul nu este
interesant pentru el.
In schimb, sensul unei conversatii auzite „pe jumatate” ramane
adesea adesea neclar, iar cel care o aude ajunge – impotriva
vointei lui – sa se concentreze asupra ei, in incercarea
involuntara de a-si da seama despre ce e vorba, iar acest lucru il
distrage de la propriile ocupatii.
Sursa: Mail Online